Zakupy w Internecie - fakty i mity
Sprzęt & Gadżety Gadżety Zakupy w Internecie - fakty i mity

Zakupy w Internecie - fakty i mity

Coraz więcej konsumentów nabiera zaufania do zakupów w sklepach internetowych, choć nie nadal nie brak tradycjonalistów ceniących bezpośredni kontakt ze sprzedawcą. Wokół sklepów internetowych narosło kilka mitów. Oto niektóre z nich.

Kupowanie produktów spożywczych w Internecie to ryzyko

Nie jest to prawda, o ile korzystasz z oferty sklepów cieszących się zaufaniem i renomą wśród klientów, na przykład marketów, które doskonale wypadają w rankingach na najlepsze markety online: Alma, Auchan oraz Frisco. Opinie na temat zakupów spożywczych w sieci faktycznie były do niedawna podzielone, jednak sytuacja zmienia się na korzyść e-sklepów. Świadczą o tym doroczne rankingi, w których oceniane są supermarkety internetowe.

W 2016 roku wygrał sklep Frisco, opinie o internetowych sklepach spożywczych Almie oraz Auchan były także bardzo dobre. W rankingu brane są pod uwagę właśnie m.in. takie parametry, jak jakość dostawy i sposób zapakowania (wygrały sklepy Alma i Frisco), ceny (najtańszy był market Frisco), opinie o jakości i dostępności asortymentu.

Sklepy internetowe są o wiele tańsze, niż stacjonarne

To często prawda, jednak nie jest to ogólna zasada. Właściciele sklepów online nie muszą ponosić kosztów zatrudniania dużej ilości pracowników czy też wynajmowania lokalu, dlatego nierzadko kuszą klientów atrakcyjną ofertą cenową. Często są też w stanie zaoferować asortyment niedostępny w sklepach stacjonarnych. Nie zawsze jednak sklep internetowy me korzystniejsze ceny, niż dyskonty czy supermarkety. Szukając najtańszej oferty, zawsze należy przeanalizować ceny w różnych sklepach.

W sklepie stacjonarnym łatwiej zwrócić towar

Paradoksalnie, nie jest to prawda. Nie każdy wie, że w sklepach stacjonarnych sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotów. Możliwość rezygnacji z zakupu, jeśli istnieje, wynika tylko z jego dobrej woli. W przypadku zakupów online zaś sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot towaru, o ile został dokonany w ciągu 10 dni. Przyczyna takiego zwrotu może być dowolna, jednak od tej zasady istnieje jeden wyjątek. Jeśli dokonujesz zakupu online, ale odbierasz towar osobiście, sprzedawca może nie zgodzić się na zwrot.

Czy płacenie w Internecie jest bezpieczne

Nie każdy wierzy w bezpieczeństwo danych osobowych przekazywanych sprzedawcom, mimo że danym tym przysługuje ochrona zapewniona ustawowo. Konsumentów stresuje konieczność podania adresu zamieszkania, daty urodzenia, a nierzadko także innych informacji.

Płacąc kartą lub przelewem w Internecie, zwiększysz swoje bezpieczeństwo, zachowując ostrożność. Sprawdź, czy w lewym górnym rogu przeglądarki internetowej wyświetlają się informacje o stronie oraz symbol zielonej kłódki. Korzystaj z usług banku, który stosuje wielostopniową weryfikację (na przykład kodem wysyłanym przez SMS). Możesz być pewien, że przy zachowaniu pewnych zasad ostrożności, korzystanie z bankowości elektronicznej nie wiąże się z większym ryzykiem, niż płacenie gotówką.

Tagi:
SKOMENTUJ

Podpis:   
Podaj czwarty znak kodu UnuSi
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Masz szansę rozpocząć ciekawą dyskusję.