Savoir Vivre - Etykieta biznesowa
Styl Życia Savoir vivre Etykieta biznesowa

Etykieta biznesowa

Etykieta biznesu to nie tylko zasady, które podpowiadają jak z klasą prowadzić rozmowy biznesowe i zachować się podczas ważnych spotkań. To także świetny sposób na to, by profesjonalnie reprezentować swoje przedsiębiorstwo, również podczas tych mniej oficjalnych okazji. Ci, którzy je znają wiedzą doskonale, że postawienie na dobre maniery jest jedną z najlepszych inwestycji.
  • Czy wypada poprosić o wizytówkę? savoir-vivre 2012-06-26

    Wymiana wizytówek zawsze następuje po zakończeniu rozmowy. Osób stojących wyżej w hierarchii, starszych wiekiem, a także kobiet, nie należy prosić o wizytówkę. Więcej

  • Płaszcz, kurtka klienta 2012-06-26

    Zasady savoir vivre nakazują, by osobie, która nas odwiedza zawsze dać możliwość ściągnięcia płaszcza lub kurtki. Więcej

  • Honorowe miejsca. Savoir-vivre 2012-06-26

    Jednym z lepszych sposobów na okazanie swojego szacunku do gościa jest posadzenie go na odpowiednim miejscu. To zaś zawsze znajduje się po prawej stronie gospodarza. Od tej zasady istnieją jednak pewne wyjątki, które również należy znać. Więcej

  • Powitanie. Savoir-vivre 2012-06-26

    Zasady precedencji towarzyskiej jasno określają, kto powinien inicjować przywitanie. Zgodnie z nią to mężczyzna pierwszy kłania się kobiecie, osoba młodsza – starszej, pracownik – szefowi, jeden człowiek – grupie, a wchodzący do pomieszczenia – tym, którzy już się w nim znajdują. Więcej

  • Podanie ręki. Savoir-vivre 2012-06-26

    Podanie ręki jest jednym z ważniejszych elementów powitania. Nie należy więc robić tego od niechcenia czy dotykając dłoni innej osoby jedyni końcówkami palców. Więcej

  • Przedstawianie. Savoir-vivre 2012-06-26

    Zasada dotycząca przedstawiania się mówi o tym, że zawsze to mężczyzna powinien być przedstawiany kobiecie, młodszy wiekiem starszemu, osoba o niższym stanowisku komuś z wyższa rangą. Z kolei małżeństwom zwykło się przedstawiać pojedyncze osoby. Więcej

  • Tytułowanie. Savoir-vivre 2012-06-26

    Podstawowa zasada tytułowania mówi, że do dyrektorów i wicedyrektorów czy chociażby prezesów i wiceprezesów zawsze zwracamy tak samo, a więc Panie Dyrektorze i Panie Prezesie. Więcej

  • Przechodzenie na Ty. Savoir-vivre 2012-06-26

    Zasady grzecznościowe obowiązujące podczas przechodzenia na Ty, nakazują by z taką propozycją zawsze wychodziła osoba starsza. W niektórych sytuacjach występują jednak pewne wyjątki. Więcej

  • Zachowanie szefa w gabinecie. Savoir-vivre 2012-06-26

    Siedzący przy biurku szef powinien odpowiedzieć na gest powitalny swojego pracownika jedynie skinieniem głowy. Nie musi wstawać. Wyjątkiem jest jedynie sytuacja, w której pracownik wita się z nim przez uścisk dłoni. Więcej

  • Precedencja towarzyska w pracy. Savoir-vivre 2012-06-26

    Precedencja towarzyska w pracy zawsze uzależniona jest or hierarchii stanowisk. Ważniejsza zawsze będzie więc osobą, która ma wyższą pozycję. Wiek czy płeć nie odgrywają w tym wypadku ważniejszej roli. Więcej

savoir vivre w 5 minut