5 cech, po których poznasz dobry sklep internetowy
Styl Życia Pasje 5 cech, po których poznasz dobry sklep internetowy

5 cech, po których poznasz dobry sklep internetowy

Sklepy internetowe stają się coraz popularniejsze i z roku na rok zyskują coraz większe zaufanie Polaków. Klienci e-sklepów mają dostęp do asortymentu nierzadko trudno dostępnego w sklepach stacjonarnych. Jak wybrać najlepszy sklep internetowy? Oto kilka wskazówek.

1. Wysokie pozycje w rankingach i pozytywne komentarze klientów

Specyfika e-commerce polega między innymi na tym, że klienci mogą bardzo szybko podzielić się pozytywną lub negatywną opinią na temat jakości usług sprzedawcy. W przypadku zarówno serwisów aukcyjnych, jak i sklepów czy supermarketów internetowych, funkcjonuje system ocen, komentarzy i rankingów. To właśnie dlatego, że negatywne opinie mogą rozprzestrzenić się w Internecie z prędkością światła, e-sklepy jakość obsługi klienta muszą stawiać na pierwszym miejscu.

W przypadku supermarketów internetowych (np. Auchan, Tesco, Frisco), opinie klientów znajdą odzwierciedlenie w rankingach najlepszych sklepów. W 2016 roku zwyciężył Frisco, opnie o Auchan oraz sklepie Piotr i Paweł były również bardzo dobre. Jeśli chcesz w Internecie kupić sprzęt RTV albo AGD, dobrym pomysłem będzie sprawdzenie opinii na porównywarkach cenowych (np. Ceneo, Skąpiec).

2. Specjaliści gotowi do pomocy

Wielu entuzjastów robienia zakupów w sklepach stacjonarnych twierdzi, że najbardziej cenią bezpośredni kontakt ze sprzedawcą lub doradcą. Mogą w ten sposób dowiedzieć się szczegółów na temat produktu, który ich interesuje. Szczególne znaczenie może to mieć w przypadku sklepów specjalistycznych – na przykład zoologicznych, elektronicznych, z częściami samochodowymi itp. Dobry sklep rozpoznasz po tym, czy przez infolinię lub czat masz szansę połączyć się z kompetentnym doradcą.

3. Premiowanie powracających klientów

Każdy lubi czuć się doceniony jako stały klient, szczególnie jeśli regularnie zostawia w kasie sklepu znaczące sumy. Dobry sklep internetowy oferuje częste promocje lub programy lojalnościowe. Przykładowo, market internetowy Frisco tej zimy premiuje klientów dostępem do specjalnej aplikacji, która umożliwia kupienie dania głównego w wybranych restauracjach za 1 zł.

W ciekawy sposób zachęca jednak do zakupów nie tylko market Frisco. Opinie i informacje na temat licznych programów lojalnościowych i rabatów znajdziesz na specjalnych portalach internetowych, na przykład picodi.pl.

4. Premiowanie zakupów za dużą kwotę

Często czynnikiem zniechęcającym do zakupów w sieci jest konieczność zapłaty za transport. Dobry sklep internetowy poznasz po ofercie darmowego doręczenia zamówionych produktów po przekroczeniu określonego minimum logistycznego.

5. Łatwa nawigacja na stronie i przejrzyste zasady

To ostatni, ale jeden z najważniejszych punktów pozwalających rozpoznać dobry sklep internetowy. Brak niespodzianek i ukrytych kosztów, a także przejrzyste zasady zwrotów to czynniki, bez których nawet najkorzystniejsze ceny i najszerszy asortyment nie powstrzymają odpływu klientów do konkurencji. Dobry sklep internetowy rozpoznasz także po przejrzystej nawigacji strony internetowej. To znak, że sprzedawca jest perfekcjonistą w każdym calu.

Tagi:
SKOMENTUJ

Podpis:   
Podaj czwarty znak kodu uifek
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Masz szansę rozpocząć ciekawą dyskusję.